+97,3% økning av salgsinntekter
HELZT
Markedsføring for HELZT
HELZT, et spennende merke innen funksjonell fitness, ønsket å øke synligheten, booste nettbutikkens salg og nå ut til en bredere nasjonal målgruppe. Med et sterkt fellesskap kalt "The Collective", hadde de som mål å tilby bærekraftige kvalitetsprodukter til fitness-entusiaster.
For å vokse trengte de en klar strategi for både betalt og organisk annonsering. Sammen utviklet vi en helhetlig markedsstrategi med tydelige mål og KPIer, som fokuserte på å drive trafikk, øke salgsinntektene, og styrke merkevaren gjennom målrettede kampanjer og ambassadørprogrammer.
Resultatene
- 97,3% økning i salgsinntekter
- 143,3% økning i nettsidetrafikk
- 227% økning i konverteringsrate
- 247% økning i returnerende kunder
- Gjennomsnittlig øktvarighet på 00:02:39
Ved å kombinere betalt og organisk innhold på sosiale medier, nådde vi nye målgrupper og økte synligheten både nasjonalt og internasjonalt.
Strategien
Vår markedsstrategi inkluderte følgende mål:
- Øke trafikken til nettbutikken
- Øke salgsinntektene med 25%
- Nå et bredere publikum utenfor funksjonell fitness
- Beholde kjerneverdiene
- Øke følgertallet i sosiale medier
- Flere medlemmer i "The Collective"
- Forbedre synligheten på nett gjennom både gratis og betalt innhold
Tiltakene
Vi skilte mellom merkevarebevissthet og salg, kjørte målrettede kampanjer, deltok på eventer for å fremme atletene og fellesskapet, og brukte ambassadørene for å bygge merkevaren. All kommunikasjon reflekterte HELZTs verdier, alltid med "The Collective" i fokus.
Resultatene
Vår strategi resulterte i en betydelig økning i synlighet og salg. Ved hjelp av betalt og organisk innhold på sosiale medier, nådde vi en ny målgruppe utenfor funksjonell fitness, noe som førte til en uventet høy økning i nettsalget. Bruken av atleter som ambassadører bidro til å nå et nasjonalt og internasjonalt publikum.
- HELZT, et merke innen funksjonell fitness, ønsket å øke sin synlighet og salgsinntekter gjennom en tydelig markedsstrategi.
- Sammen med Cure satte de mål om å øke trafikken til nettbutikken, nå et bredere publikum og styrke båndet til eksisterende kunder.
- Tiltakene inkluderte målrettede kampanjer, deltakelse på arrangementer og bruk av atleter som ambassadører for å fremme merkevaren.
- Resultatene i 2023 viste en 97,3% økning i salgsinntekter, 247% økning i antall returnerende kunder og 227% økning i konverteringsrate.