Etter å ha etablert seg i Bergen i 2006, har Citybox vokst betydelig og ekspandert sin tilstedeværelse. Med ekspansjonen til flere europeiske byer som Helsinki, Stockholm, Brussel, Stavanger og Tromsø, følte Citybox behovet for å revitalisere sitt brand, styrke sin identitet, og posisjonere seg som den ledende hotellkjeden for den moderne reisende.
-Med hotellene som skal nå skal åpnes går vi fra å være et lite hotellselskap til en internasjonal hotellkjede, da var tidspunktet riktig for å ta en fullstendig gjennomgang av merkevaren. Når vi først var i gang bestemte vi oss for at vi måtte ta tak i alt. Resultatet ble ny logo, nytt slagord, ny visuell identitet, ny nettside og ny gjestereise, for å nevne noe. Det eneste vi besluttet å frede var navnet Citybox, sier Dorthea Berge, CMO i Citybox.
Vi dykket dypt inn i Citybox sin kjerne og skapte en ny, frisk og leken merkevareidentitet. Slagordet "Go outside the box" ble unnfanget, som en perfekt representasjon av Citybox sin filosofi. "Inside the box" representerer hotellet, mens "Outside the box" representerer pulsen og livet i byen. Hos Citybox er opplevelsen sentral – det er ikke bare om hotellet, men også om byen rundt det.
Vi skapte vi en innovativ og brukervennlig nettside for Citybox. Dette inkluderte introduksjonen av en priskalender, en funksjon inspirert av flybransjen, som gir reisende muligheten til å se de beste tilgjengelige prisene. "Citybox Friends (with benefits)", et lojalitetsprogram designet for å belønne gjester med attraktive fordeler.
Ekstern lenke
Cityboxhotels.com