Bergen Swim Festival ønsket å sette festivalen på kartet som et attraktivt event for både det profesjonelle svømmemiljøet og publikum. Målet var å skape en identitet som er tidløs og elegant, samtidig som den har et tydelig festivalpreg som appellerer til alle generasjoner.

Vi hentet inspirasjon fra selve essensen av festivalen – vann, bølger og Bergens unike sjel. Resultatet ble en visuell identitet som fanger den bølgende bevegelsen vannet, kombinert med subtile referanser til Bergen. Typografien balanserer mellom tradisjon og det moderne, som gjør designet både ikonisk og tidløst.

Vi har lekt med grafiske mønstre og farger som tar deg rett inn i svømmehallens verden. Designet er også fleksibelt og kan tilpasses år etter år, noe som gjør det enkelt å bruke i alle sammenhenger.

Alt i alt har vi laget en identitet som ikke bare ser bra ut, men som også gir Bergen Swim Festival en tydeligere profil.

Dette er en svømmefest uten om det vanlige som du ikke vil gå glipp av! 🏊💦

Designsystem
Digital strategi
Grafisk design
Visuell identitet
Presentasjoner
Merkevarestrategi

Ekstern lenke

bsf.no