Aleap

Aleap: Ny digital identitet og nettside

Aleap

Når Nordens største helseinkubator oppdaterer identitet og nettside, handler det om mer enn design. Det handler om å synliggjøre fellesskapet, kompetansen og bygge bærekraftige helse-startups.

Aleap er Nordens største helseinkubator, og samler et nettverk med over 60 startups innen medtech, digital helse og biotech.

Med kompetanse, investeringer og nettverk driver de frem helseinnovasjon. Fra Forskningsparken i Oslo kobler Aleap gründere med rådgivere, investorer og partnere, for å bygge bærekraftige helseselskaper.

Startups og investorer

Da Aleap kom til oss hadde de et tydelig mål: å fremstå klart som en ledende aktør innen helseinnovasjon. De hadde mye å tilby, men dette kom ikke tydelig frem. Nettsiden var uoversiktlig, innholdet fragmentert, og nye gründere forstod ikke alltid hvilke tjenester Aleap kunne bistå med.

Samtidig var Aleap i ferd med å lansere et nytt prosjekt, Aleap Ventures, som krevde at riktig innhold nådde riktig målgruppe.

Den visuelle profilen var opprinnelig tydelig og sterk, men hadde over tid blitt noe utvannet, slik at identiteten deres ikke lenger var like klar digitalt.

Aleap ønsket en oppdatert visuell profil med klare kjøreregler, samt en digital plattform som tydelig viste frem kompetansen og det unike fellesskapet i inkubatoren, samtidig som målgruppene ble tydelig differensiert.

Fra innsikt til digital identitet

Sammen med teamet i Aleap fikk vi innsikt i organisasjonen, medlemmene og målgruppene.

Basert på dette utviklet vi:
- En oppdatert visuell profil
- Et nytt nettsidekonsept som tydelig formidler hvem Aleap er, hvem det passer for og hvordan man blir medlem
- Fotoshoot som fremhever menneskene og miljøet i inkubatoren
- Foto-regler og visuelle retningslinjer
- En ny nettside utviklet i Webflow

Vi sørget for egne innganger for startups, partnere og investorer, samtidig som menneskene, miljøet og faglig innhold kom tydelig frem.

Synlig, tilgjengelig og gjenkjennelig

Den nye profilen gir Aleap en tydeligere stemme og et helhetlig uttrykk som matcher ambisjonene deres.

- Vi er utrolig fornøyde med resultatet. Den nye profilen viser tydelig hvem vi er, og samarbeidet med Cure har vært preget av energi, tillit og sterk prosjektledelse, sier Shane West, Head of Advisory, Aleap.

Nettsiden gjør det enklere for gründere, partnere og investorer å navigere og forstå hva Aleap tilbyr, fra alt fra aktivitetskalender, investeringer og inkubator-program.

Etter lansering har Aleap opplevd en markant økning i trafikk. I tillegg til at brukerne tilbringer mer tid på nettsiden enn tidligere.

- Dette gir oss et solid utgangspunkt for å bygge videre som ledende innen helseinnovasjon, sier West.

Bygger videre på suksessen

Vi i Cure er stolte over å ha vært med å bygge en digital plattform for en aktør som virkelig gjør en forskjell.

Sammen med Aleap skal vi tilby medlemmene i inkubatoren en gratis workshop i branding på LinkedIn, slik at de får bedre synlighet og kan dele kompetansen sin i sosiale medier.

Teknologi
No items found.
Priser og nominasjoner
No items found.
Oppsummert av AI
  • Nordens største helseinkubator med over 60 selskaper innen medtech, digital helse og biotech
  • Trengte en tydeligere digital identitet som fremhever både kompetanse, fellesskap og investeringssatsingen Aleap Ventures
  • Leveransen inkluderte oppdatert visuell profil, ny nettside bygget i Webflow, foto og innholdsstrategi
  • Tydeligere innganger for startups, partnere og investorer – og innhold som bedre viser frem miljøet og menneskene i Aleap
  • Resultat: Mer gjenkjennelig og tilgjengelig profil, bedre navigasjon og økt trafikk og engasjement på nettsiden
  • Samarbeidet fortsetter – med felles workshop for medlemsbedrifter om branding på LinkedIn

Anita

Hjelper deg gjerne i gang med ditt neste prosjekt.

Takk! Din forespørsel er mottatt 😁
Oisann, vennligst prøv igjen.
Anita Jordanger