• Cure har vunnet sølv i European Design Awards 2025 for nettsiden til tretopphyttene Woodnest, i kategorien Promotional Site.
• Nettsiden er designet som en rolig, sanselig opplevelse med store bilder, subtil navigasjon og et visuelt uttrykk inspirert av naturen rundt hyttene.
• Resultatet er en merkevare som treffer, både digitalt og fysisk, og som har ført til fullbookede hytter langt frem i tid.
Cure henter hjem sølv i European Design Awards for arbeidet med tretopphyttene Woodnest.
Hvordan bygger man en digital opplevelse som inviterer til ro og nysgjerrighet? Det var oppgaven da Cure fikk i oppdrag å utvikle identitet og nettside for Woodnest. En samling arkitekttegnede tretopphytter festet direkte til furutrærne i Odda, med utsikt over Hardangerfjorden.
En opplevelse fra første klikk
Cure utviklet en identitet og plattform som inviterer brukeren til å stoppe opp, puste og oppleve. Nettsiden er strukturert som en sti. Intuitiv, men aldri påtrengende. Store bilder, luftige komposisjoner og subtile overganger inspirert av furutrærnes bevegelser gir følelsen av ro.
– Tanken var å skape reisen lenge før gjesten hadde sjekket inn, og ta disse elementene inn også på nettsiden. I de digitale flatene inviterte vi til oppdagelse fremfor en strømlinjeformet salgstrakt. Å besøke Woodnest skal være en opplevelse i seg selv, både digitalt og i tretoppene, sier Brage Brenna-Lund, daglig leder i Cure.
Europeisk design pris
Løsningen har blitt belønnet med sølv i European Design Awards 2025, i kategorien «Promotional Site». Prisen hedrer arbeider som lykkes med å kombinere design, opplevelse og merkevare i en helhetlig digital reise.
– Vi lagde en merkevare vi trodde på, sammen med noen som ville gå utenfor den vanlige stien. At det får en plass i ED-Awards var ikke målet i seg selv, men det kjennes utrolig fint, sier Brage.
Siden lanseringen har Woodnest vært fullbooket et halvt år frem i tid. Ikke på tross av den rolige fremtoningen, men på grunn av den.
– Når noen tør å gå utenom det trygge, er det ofte da det treffer. Og denne gangen treffer det langt utenfor landegrensene også, sier han.
• Cure har vunnet sølv i European Design Awards 2025 for nettsiden til tretopphyttene Woodnest, i kategorien Promotional Site.
• Nettsiden er designet som en rolig, sanselig opplevelse med store bilder, subtil navigasjon og et visuelt uttrykk inspirert av naturen rundt hyttene.
• Resultatet er en merkevare som treffer, både digitalt og fysisk, og som har ført til fullbookede hytter langt frem i tid.
Hold deg oppdatert
Hold deg oppdatert på trender i bransjen, ny teknologi og hva vi i Cure jobber med