Prosjekter

Se hvilke utfordringer vi har løst for kundene våre.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Vimond leverer redigeringsverktøy til videoselskaper, hovedsakelig hostingtjenester for streaming-plattformer. Oppgaven gikk ut på å redesigne websiden med mål om å kategorisere og tydeliggjøre produktene, samt sømløst videreutvikle en allerede etablert visuell identitet.
Vimond

Strategisk benyttet video for å vise Vimonds tyngde – streaming. Opprettet en levende fargepallett – som gjennomgående beveger og utfolder seg i form av subtile tekniske finesser. Også bistått i strategiarbeid, designet ikonografi og utviklet landingssider til de ulike produktene.

Vimond leverer redigeringsverktøy til videoselskaper, hovedsakelig hostingtjenester for streaming-plattformer. Oppgaven gikk ut på å redesigne websiden med mål om å kategorisere og tydeliggjøre produktene, samt sømløst videreutvikle en allerede etablert visuell identitet.

Henrik Birkeland og Birk Advokatfirma er et annerledes advokatselskap på Vestlandet. Med et jordnært visuelt uttrykk, blir privatpersoner og selskaper imøtekommet med en personlig og vennlig tone som skiller seg fra den stive "ovenfra-og-ned"-holdningen flere andre advokater har.
Birk Advokatfirma

Navnet Birk kommer av partner advokat Henrik Birkeland sitt navn. Fargebruken er rolig og er gjennomgående i alt fra visittkort til fargene på kontorveggene. Helhetsinntrykket appellerer til Ola eller Kari Nordmann. Filmen skaper liv og ro på nettsiden til Birk og fokuserer på Bergens gater.

Birk Advokatfirma er et annerledes advokatselskap. Med et jordnært visuelt uttrykk, blir privatpersoner og selskaper imøtekommet med en personlig og vennlig tone som skiller seg fra den stive "ovenfra-og-ned"-holdningen flere andre advokater har.

Ny identitet, webside, bilder og video for et av Norges mest moderne tanntekniske laboratorium. Nytenkning når det gjelder fremstilling av produktene. Appellere til fagfolk, men også tilgjengeliggjøre for nytt publikum.
Dentalstøp

Føringer: heksagonformet logo må beholdes. Vi videreutviklet formen, opprettet regler for dynamisk implementering. Så videre på hvordan gjøre tannteknikk grafisk appellerende; Ny vri på bildebehandling. Tilegnet en kunstnerisk/skulpturell stil i video/bilder. Alt implementert i komplett ny webside.

Ny identitet, webside, bilder og video for et av Norges mest moderne tanntekniske laboratorium. Nytenkning når det gjelder fremstilling av produktene. Appellere til fagfolk, men også tilgjengeliggjøre for nytt publikum.

Hardanger og Voss museum er et konsolidert museum dannet i 2006. Vi ønsket å gi deres eksisterende identiteter et løft ved å la muséenes verdi tilpasse seg en moderne kontekst og tiltrekke det moderne øyet.

Sammen ønsket vi å videre tydeliggjøre muséene som en samlet enhet. Vi ønsket å gi deres eksisterende identiteter et løft ved å la muséenes verdi tilpasse seg en moderne kontekst og tiltrekke det moderne øyet, men samtidig tydeliggjøre de verdiene og egenskapene hver enkelt bringer til helheten.

Uttrykket holdes enkelt, og det er gjennom spennende bruk av grid og luft at oppmerksomheten fanges. Det var viktig, spesielt med tanke på hvor sentrale disse muséene, bygdetunene, kunsthus og fartøyvernsenter er for sine nærområder, at de fremstod tiltrekkende for både nye besøkende men òg gamle kjenninger.

Hardanger og Voss museum er et konsolidert museum dannet i 2006. Sammen forener de muséer, sentre og kunsthus slik som Hardanger fartøyvernseter, Voss folkemuseum, Hardanger folkemuseum, Agatunet, Kunsthuset Kabuso, Granvin bygdemuseum med fler i regionene Hardanger og Voss under ett navn.

Den nye identiteten og nettsiden til Norsk Vannkraft som fanger vannets essens med bølgemønster og grønne nyanser inspirert av norsk natur, symboliserende det grønne skiftet.
Norsk Vannkraft

Den nye identiteten og nettsiden til Norsk Vannkraft som fanger vannets essens med bølgemønster og grønne nyanser inspirert av norsk natur, symboliserende det grønne skiftet. En moderne font med bølgende detaljer gir designet en unik touch. Dette, sammen med et fokus på tillit og samarbeid med grunneiere, har revitalisert Vannkrafts forbindelse til sitt formål og landskap.

Norsk Vannkraft er en vestlandsbasert, industriell utfordrer som skaper varige verdier sammen med sine partnere. De har som mål å være en pådriver i det grønne skiftet ved å foredle norsk, småskala vannkraft. Til beste for falleiere, lokalsamfunn, eiere og natur. Det er viktig for de å bidra til verdiskaping lokalt sammen med grunneierne og ha en god langsiktig relasjon med nettopp de.

Nye nettsider og identitet for GoStudy, som brenner for at studenter kan nå sine drømmer om å kombinere reise og studier i utlandet.
GoStudy

Resultatet var en helrenovering av både nettsider og identitet. Målet for nettsiden var å etablere en mer intuitiv struktur av praktisk informasjon, samt studietilbud og studiesteder. Som videre inspirerer til at leseren enklere kan navigere seg frem til et endelig valg av studieopphold i utlandet. Identiteten fikk også et stort løft med en mer tidsriktig og karakteristisk typografi, nye farger, og et nytt identitetsmerke med iboende symbolikk; destinasjon (pin) og reise (pil).

Nye nettsider og identitet for GoStudy, som brenner for at studenter kan nå sine drømmer om å kombinere reise og studier i utlandet.

Ingen treff.