Prosjekter

Se hvilke utfordringer vi har løst for kundene våre.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Maritime CleanTech jobber for at deres verdensledende samarbeid om grønne maritime løsninger skal vise igjen. De ønsket en profil som skulle fungere som et verktøy for å styrke Maritime CleanTech sin profil og merkevare - nasjonalt og internasjonalt.
NCE Maritime CleanTech

Løsningen ble en ny visuell identitet med en logo som er åpen for tolkning. Hvor noen ser et grønt fingeravtrykk og bærekraft, ser andre bølger, bevegelser og innovasjon. Fargepaletten inneholder primærfargene Tech Green og Maritime Blue med svart og hvit som hjelpefarger. Kombinasjonen av fargepaletten skal illustrere hvordan innovasjon møter hav. Fonten er en ren og enkel font som underbygger Maritime CleanTech sin profesjonalitet og søkelys på bærekraft og nullutslipp.

Maritime CleanTech jobber for at deres verdensledende samarbeid om grønne maritime løsninger skal vise igjen. De ønsket en profil som skulle fungere som et verktøy for å styrke Maritime CleanTech sin profil og merkevare - nasjonalt og internasjonalt.

Norcod er verdens største produsert av torskeoppdrett og en pioneer innen sitt marked.

Med utgangspunkt i eksisterende identitet, har Cure strukturert, designet og utviklet en ny nettside. Nettsiden bygget i Webflow som gjør den enkel å vedlikehold og trygg i forhold til dataangrep.

Fokus på fisken og menneskene bak virksomheten har blitt en sentral del av designet, og understreker Norcods engasjement for bærekraft og kvalitet. Resultatet er en nettside som ikke bare løser de umiddelbare utfordringene, men også styrker selskapets digitale posisjon for fremtiden.

Norcod er verdens største produsert av torskeoppdrett og en pioneer innen sitt marked. Nettsidene deres var stadig truet av dataangrep og lå på en plattform som var vanskelig å oppdatere. De ønsket en nettside som la fokus på fisken og menneskene.

Seres er en utfordrer i premium elbil-segmentet og den Norske importøren valgte Cure som sin samarbeidspartner.

Vi innledet prosjektet med en omfattende analyse for å forstå både Seres sin posisjon i markedet og de unike behovene og forventningene til deres målgruppe. Kjernen i prosjektet var videreutviklingen av en brukervennlig nettside med en integrert bilkonfigurator, som gir potensielle kunder muligheten til å utforske og tilpasse Seres elbilutvalg. Den nye nettsiden gjenspeiler Seres' ambisjoner og forpliktelse til kundetilfredshet, samt fremhever merkets unike posisjon i et konkurranseutsatt marked.

Fra Silicon Valley til Tokyo. Seres er en utfordrer i premium elbil-segmentet og den Norske importøren valgte Cure som sin samarbeidspartner. Vårt oppdrag var å videreutvikle selskapets profil og utvikle en ny nettside som reflekterer selskapets innovative ånd.

The TV industry has a way of communicating that is dominated by extensive use of visual effects in a «look at me» kind of way. Our thoughts are that Sixty will be the mentor, the one «in-between» and «in the background», just making sure that «you» (both our customer and the end-user) succeeds. Sixty is not visible but is «the good helper» that optimizes the TV experience.
Sixty

It is important to explain what Sixty provides to potential clients. The common way to do this is by showcasing actual design and solutions. But this always comes with the risk that the potential client thinks that «this is not exactly what we are looking for» Hence, we instead visualize the «idea» of what we can achieve together with the client. Performed as a kind of «wireframes» explaining, and ready for customization. Sixty. TV Experience. Optimized.

The TV industry has a way of communicating that is dominated by extensive use of visual effects in a «look at me» kind of way. Our thoughts are that Sixty will be the mentor, the one «in-between» and «in the background», just making sure that «you» (both our customer and the end-user) succeeds. Sixty is not visible but is «the good helper» that optimizes the TV experience.

Visuell Identitet Lemonsjøen
Lemonsjøen

For å møte disse utfordringene, utviklet vi en logo inspirert av de majestetiske fjellene og bevegelsen i landskapet rundt Lemonsjøen, kombinert med elementer av tradisjonell treskjæring. Denne unike blandingen av tradisjonell og moderne design forteller en historie som resonerer med besøkende i alle aldre. Fargepaletten hentet inspirasjon fra årstidene og naturens egne farger, noe som forsterket følelsen av autentisitet og tilhørighet.

Den nye nettsiden vi utviklet er både inspirerende og brukervennlig, og sørger for enkel navigasjon gjennom tilbudene, uansett om man er en eventyrlysten familie eller et par på jakt etter ro. Vi sørget også for at Utsikten hyttefelt og alpinsenteret fikk sin rettmessige plass i kommunikasjonen, slik at besøkende enkelt kunne planlegge sine opplevelser gjennom hele året.

Lemonsjøen, er et område og en fjelllandsby i hjertet av Jotunheimen. De sto overfor utfordringen med å presentere sitt mangfoldige tilbud på en måte som appellerte til en bred målgruppe. Med alt fra familier med barn til par over 50 og unge voksne i 30-årene, trengte de en løsning som kunne fange essensen av ekte opplevelser, samtidig som den reflekterte både tradisjon og modernitet. De ønsket en helhetlig visuell identitet og en brukervennlig nettside som kunne fremheve Utsikten hyttefelt og alpinsenteret, samt de mange aktivitetene og opplevelsene tilgjengelig året rundt.

Webhuset – i dag en del av GoDaddy. Prosjektet omfattet strategi og design, til prototyping og utvikling av nettside, samt digital identitet for Norges største uavhengige Internet Presence Provider. Hovedmålgruppen er gründere, kreative hoder og utviklere.
Webhuset

Tidligere hadde Webhuset en utdatert nettside, hovedsakelig rettet mot utviklere. Kreatører, fotografer og gründere er blitt en viktig målgruppe for Webhuset, og de ønsket derfor en nettside tilpasset disse gruppene. Vi har laget en inspirerende og levende nettside, som funker like godt på både desktop og mobil. Vi ønsket at gründere skulle inspireres til å realisere ideer og drømmer. Dette har vi skapt gjennom et luftig og lekent design, med et stramt uttrykk. Vi har brukt fargerike bilder og videoer av ekte mennesker med ambisjoner. Vi har gitt nettsiden et godt og brukervennlig design, rigget for konvertering. Som et resultat av de nye nettsidene har Webhuset økt konvertering og truffet en bredere målgruppe.

Foto: Francisco Munoz

Webhuset – Norges største uavhengige Internet Presence Provider. Prosjektet inkluderte utforming av strategi og design, prototyping og utvikling av nettsiden, samt etablering av en digital identitet, spesielt rettet mot gründere, kreative personer og utviklere.

Ingen treff.