-Med hotellene som skal nå skal åpnes går vi fra å være et lite hotellselskap til en internasjonal hotellkjede, da var tidspunktet riktig for å ta en fullstendig gjennomgang av merkevaren. Når vi først var i gang bestemte vi oss for at vi måtte ta tak i alt. Resultatet ble ny logo, nytt slagord, ny visuell identitet, ny nettside og ny gjestereise, for å nevne noe. Det eneste vi besluttet å frede var navnet Citybox, sier Dorthea Berge, CMO i Citybox.
Vi dykket dypt inn i Citybox sin kjerne og skapte en ny, frisk og leken merkevareidentitet. Slagordet "Go outside the box" ble unnfanget, som en perfekt representasjon av Citybox sin filosofi. "Inside the box" representerer hotellet, mens "Outside the box" representerer pulsen og livet i byen. Hos Citybox er opplevelsen sentral – det er ikke bare om hotellet, men også om byen rundt det.
Vi skapte vi en innovativ og brukervennlig nettside for Citybox. Dette inkluderte introduksjonen av en priskalender, en funksjon inspirert av flybransjen, som gir reisende muligheten til å se de beste tilgjengelige prisene. "Citybox Friends (with benefits)", et lojalitetsprogram designet for å belønne gjester med attraktive fordeler.
Etter å ha etablert seg i Bergen i 2006, har Citybox vokst betydelig og ekspandert sin tilstedeværelse. Med ekspansjonen til flere europeiske byer som Helsinki, Stockholm, Brussel, Stavanger og Tromsø, følte Citybox behovet for å revitalisere sitt brand, styrke sin identitet, og posisjonere seg som den ledende hotellkjeden for den moderne reisende.
Vårt mål var å skape en identitet og en nettside som samler alle selskapene i born {digital} på én plattform, samtidig som den ivaretar deres individuelle merkevare, kultur og tjenestetilbud.
Born sitt grunnprinsipp bygger på valgfrihet og autonomi for hvert selskap, der gründerne og selskapene deltar i prosesser som de anser som mest verdiskapende for seg selv. Den dynamiske logoen gjør det mulig å inkludere hvert enkelts selskapsnavn ved å bruke to klammeparenteser (brackets), slik som born {cure}.
Designelementene som utgjør identiteten til born {digital} gjenspeiler tydelig vår fremtidsrettede og teknologiske karakter. Hovedmålet vårt var å skape et tidløst design som henter inspirasjon fra mennesker som virkelig brenner for teknologi, livsstil, utvikling, koding og innovasjon. Vi lot oss inspirere av den teknologiske utviklingen vi ser i dagens verden, og derfor har nettsiden vår et innovativt og tidløst design som er bygget for fremtiden. Vi bruker bilder og et lekent design for å gi nettsiden liv, og den er et uttrykk for vår lidenskap for teknologi.
born {digital} representerer neste generasjon av nordiske konsulentselskaper, født i den nye tidsalderen, og brennende opptatt av teknologi. born sin eksklusive gruppe av selskaper dedikerer seg til å utvikle og implementere skreddersydde IT-løsninger som svarer på behovene og prioriteringene til bedrifter og deres kunder. Deres visjon er å utnytte smidigheten og innovasjonen som er iboende i mindre bedrifter, samtidig som born-selskapene nyter fordelene av å tilhøre en større enhet.
ShowPeople er en total re-branding av humorbyrået Feelgood&iStage. De står for booking og management for noen av Norges største komikere, foredragsholdere og entertainere! Her finner man noen av Norges største profiler!
De ønsket en visuell profil og nettside som var leken og unik, men samtidig ryddig og profesjonell. Med livlige animasjoner og detaljer på nettsiden, lever den i harmoni med profilene: Unik, levende og underholdende!
ShowPeople skaper opplevelser som varer livet ut og jobber med en rekke fargerike og unike profiler. Her finner du noen av landets morsomste, mest inspirerende og unike personer. Med høy variasjon i profilene og foredragene deres, finner de en løsning for alle type arrangementer!
Jordanes er ikke bare et merkevarehus – det er hjemmet til noen av de mest kjente og kjære merkevarene i Skandinavia, som Synnøve Finden, Sørlands Chips, Peppes Pizza og Starbucks.
Med et ønske om å gi merkevarehuset et moderne og friskt uttrykk, fikk vi i oppdrag å utvikle en ny visuell identitet og friske opp den eksisterende logoen.
Jordanes trengte en identitet som var konsistent og lett gjenkjennelig, formell og profesjonell, men samtidig imøtekommende og vennlig. Det var viktig at designet fungerte godt på tvers av alle flater – fra nettsider til presentasjoner og rapporter.
Resultatet er et moderne og friskt uttrykk som gir Jordanes en tydeligere og mer enhetlig profil. Nå fremstår de som en sterkere og mer sammenhengende aktør i markedet.
For å fremheve alt Åkrafjorden har å by på har vi utviklet en ny visuell identitet og nettside som er inspirert av områdets rike historie. Med et tidløst preg har vi skapt en logo som kan bli symbolet for Åkrafjorden i mange år fremover. Identiteten henter sin inspirasjon fra områdets historie og den mystiske, majestetiske atmosfæren som omgir det. Nettsiden er dynamisk og levende, noe som gjenspeiler naturen i Åkrafjorden. Stilen er drømmende og sporty, med visuell estetikk som uttrykker den rene og elegante siden av det ekstreme.
Åkrafjorden er et attraktivt reisemål for ekstreme eventyr og har fått tildelt UNESCO Geopark-sertifisering. Langt inne i Hordaland ligger den skjulte perlen som byr på vill natur og ekstreme opplevelser. Den vakre fjorden har besøkende fra hele verden og tilbyr både overnattinger som glamping og mikrohytter, til ikoniske turer som Via Ferrata, strikkhopping og kulinariske opplevelser.
I tråd med en mer historisk preg for identiteten, ble det hentet inspirasjon fra typografien på gamle fruktkasser, spesielt deres kombinasjoner av versaler og kursiver. For å fortelle historien om alle generasjonene på gården, valgte vi et illustrativt element formet som et epletre. Epletreet med dype røtter symboliserer både de seks generasjonene og råvaren som de har bygget livsverket sitt på. Fargene er naturligvis hentet fra selve gården, med grønntoner fra epler, trær og planter, samt bruntoner fra jord og bark. Logotypen ble utformet slik at den er tidløs, og kan brukes som et kvalitetsstempel for fremtidige generasjoner.
Syse Gard er én av få norske selskaper som har fått utmerkelse som håndverksbedrift for å ivareta norsk håndverkstradisjon. De har produsert frukt, kjøtt og sider på gården siden 1888, og nå ønsker sjette generasjon å revitalisere varemerket for å fremme historien, folket og produktene slik de fortjener. Syse Gård ønsker å øke besøk, salg, merkekjennskap og styrke sitt omdømme i Hardanger-regionen.