Åkrafjorden ligger som en skjult perle i Sunnhordland, på sørsiden av Folgefonna. Her finnes det ekstreme og vakre opplevelser som ikke er allmenn kjent i Norge på lik linje med tilsvarende opplevelser ellers i Norge. Vår oppgave er å gjøre Norge kjent med alt denne lekeplassen har å tilby.
Arbeidet startet med en komplett ny nettside og identitet. I designerens egne ord:
Med et tidløst preg har vi skapt en logo som kan bli symbolet for Åkrafjorden i mange år fremover. Identiteten henter sin inspirasjon fra områdets historie og den mystiske, majestetiske atmosfæren som omgir det. Nettsiden er dynamisk og levende, noe som gjenspeiler naturen i Åkrafjorden. Stilen er drømmende og sporty, med visuell estetikk som uttrykker den rene og elegante siden av det ekstreme.
Målet med den økte satsingen var å få flere til å bli kjent med Åkrafjorden som destinasjon, og få mer besøkende til aktivitetene i området. Vi startet derfor med å kartlegge området og opplevelser og få innsikt i hvilke type mennesker som kan være interessert i å dra hit. Da vi hadde dette klart for oss, begynte vi å planlegge innhold og kampanjer på tvers av kanaler. Vi tilbrakte to dager i Åkrafjorden og fikk oppleve stedet, folkene, stemningen og turene, som gjorde at vi dro derfra med et godt innblikk i hva det er som gjør at folk bare må oppleve dette stedet.
Vi har jobbet med en kombinasjon av brukergenerert innhold og proffe fotografier av området, koordinert av oss.
Disse har blitt distribuert på
Cure har også stått for å fremme arrangementer i området. Vi har også hatt annonsering på Meta og Google for å tiltrekke et større publikum, men holdt en rød tråd gjennom alt som kommuniseres. Vi fungerer som en brand manager der vi oppdaterer nettsidene og følger opp eksterne reiselivssider for å sørge for at de har god og riktig informasjon om Åkrafjorden.
Med det økte engasjementet har vi opplevd flere spennende resultater
Amalie hjelper deg gjerne i gang med ditt neste prosjekt 👋
Skal jeg kontakte deg?