Syse Gard er én av få norske selskaper som har fått utmerkelse som håndverksbedrift for å ivareta norsk håndverkstradisjon. De har produsert frukt, kjøtt og sider på gården siden 1888, og nå ønsker sjette generasjon å revitalisere varemerket for å fremme historien, folket og produktene slik de fortjener. Syse Gård ønsker å øke besøk, salg, merkekjennskap og styrke sitt omdømme i Hardanger-regionen.

I tråd med en mer historisk preg for identiteten, ble det hentet inspirasjon fra typografien på gamle fruktkasser, spesielt deres kombinasjoner av versaler og kursiver. For å fortelle historien om alle generasjonene på gården, valgte vi et illustrativt element formet som et epletre. Epletreet med dype røtter symboliserer både de seks generasjonene og råvaren som de har bygget livsverket sitt på. Fargene er naturligvis hentet fra selve gården, med grønntoner fra epler, trær og planter, samt bruntoner fra jord og bark. Logotypen ble utformet slik at den er tidløs, og kan brukes som et kvalitetsstempel for fremtidige generasjoner.

Nettside
Foto
Film
Grafisk design
Visuell identitet
Animasjon

Ekstern lenke

sysegard.no